2015. február 7., szombat


A tegnapi napot szinte teljes egészében az egyetemen töltöttem. Na nem azért, hogy megint megszokjam a légkört így a szorgalmi időszak közeledtével (hétfőtől egyetem!), hanem mert sokat emlegetett barátnőm, Andi, részt vett egy eseményen, méghozzá ezen. Az angol irodalom doktoranduszai közül ketten (név szerint Gyuris Kata és Szép Eszter) fejükbe vették, hogy hozzájuk hasonló PhD-seket, doktorandusz-jelölteket illetve doktorokat toboroznak, hogy workshopok, némi brainstorming és persze határtalan mennyiségű kutatás segítségével elmélyítsék tudásukat. 

Az esemény nyelve az angol volt (ami nem meglepő, ha belegondolunk, hogy a tagok is mind az angol illetve amerikai érdekeltségű doktori programok résztvevői), így a honlapjukon szereplő tartalom is az. (Bár egy kismadár azt csiripelte, a következő workshopok már magyar nyelven zajlanak majd, hiszen a reménybeli publikáció is magyar nyelvű lesz.)

Tegnap került sor az első workshopra, ahol majdnem mindenki meg tudott jelenni, hogy előadja az előadnivalóját. Minden körülbelül 15 perces előadást tanácsok, kérdések, javaslatok követtek, és itt már nyoma sem volt az (egyébként általam megszokott) csendben-ülős, némán-pislogós passzivitásnak. Számomra nagyon érdekes volt megfigyelni, hogy az összesen 11 kiselőadás mind-mind egészen egyedi volt. Nem volt két ugyanolyan téma, nem volt két megegyező előadásmód, semmit nem hallottam kétszer a nap folyamán. (Pedig azért nem lehetett akármiről előadni :D)

"Nézőként" ugyan nem voltunk sokan jelen, de a 11 (azaz 10 jelenlévő) tag aktivitása bőven kárpótolt ezért. Mivel én nem vagyok különösebben jártas a terítéken lévő témák egyikében sem, ezért szinte minden, amit hallottam, az újdonság erejével hatott, de szerencsére odáig nem fajultak el a dolgok, hogy ne értettem volna az elhangzottakat :D (Na jó, szóval ritkán.)

Szerintem nagyon jó kis csapat gyűlt össze, és öröm volt látni, hogy vannak fiatalok, doktoranduszok, akik ennyire komolyan veszik a tanulmányaikat, és saját szakállukra, szabadidejükben is kutatnak, előadnak, stb. :) 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése