2015. augusztus 14., péntek

Nyári szünet, vagy amit akartok


Na, jól elcsendesedtem az elmúlt időszakban! De végül is nyári szünet van :) Bár egy-két dolog azért történt mostanság, sok mesélnivalóm azért nincsen. 

A legutóbbi bejegyzés a szakmai gyakorlattal volt kapcsolatos, ezen a téren például történtek fejlemények, még ha nem is a jobbik fajtából. Sajnos úgy néz ki, mégsem tudok ahhoz a céghez menni gyakorlatra, ahova eredetileg mentem volna. A véletlennek köszönhető csak a dolog, kár felelőst keresni – mert nincs is ilyen –, ezért kicsit örülök is, hogy nem írtam le sosem direktben a cég nevét, mert még a végén valaki negatív következtetéseket vonna le velük kapcsolatban :)

Lezajlott a nyár folyamán a szakirányválasztás is, bár sokak számára ez sem volt zökkenőmentes. Nekünk a tanév során több tanár is említette, hogy a Neptunban is meg kell ejteni a dolgot, így én ennek rögtön utána is néztem (itt van a nyoma), és megmondom őszintén, meg sem fordult bennem, hogy esetleg mások nem tesznek ugyanígy ^^; (Ugye, mindenki magából indul ki.) Így eszembe sem jutott mondjuk figyelmeztetni bárkit is, pedig – mint utólag kiderült – erre szükség lett volna. Lényeg a lényeg, sokan kicsúsztak a határidőből, és ez némi bonyodalommal járt. Végül Papp Jutka segítségével elvileg eljutott a névsor a TO-hoz, de arról sajnos nincs (még) információm, hogy sikeresen bekerült-e mindenki a rendszerbe a saját választott szakirányához. Aki valahonnan mégis értesült a határidőről és a teendőkről, az július 17-én meg is kapta a Neptunban az üzenetet a szakirányválasztás kiértékeléséről.

Közeledik a második tanév, és néhány tantárgyat már fel is lehet venni a Neptunban. Szokás szerint az angol főnyelvesek tárgyai közül van a legkevesebb meghirdetve, de gondolom ez továbbra is annak tudható be, hogy mi vagyunk a legtöbben, így nyilván nem egyszerű zsonglőrködni a tanárokkal, időpontokkal, tantermekkel. Amit eddig fel tudtam venni, az a Gazdasági alapismeretek előadás (ez úgy néz ki, tömbösítve lesz három novemberi péntek délutánon), az Irányított fordítói projektmunka (kedd délutánonként), illetve a német–magyar gazdasági szakfordítás (szerda kora délutánonként). 

Némileg ambivalens érzelmekkel tölt el a harmadik félévre kiírt tárgyak listája. A tanegységlista szerint ugyanis hat tantárgyat kell felvenni erre a félévre, ami összesen 14 kreditet jelent. Ehhez még ha hozzá is adom azt a két kreditet, ami a szabadon választandók közül nekem még hiányzik, az 16... Hát, egyrészt így talán több lesz a szabadidőm (amit valószínűleg a szakdolgozatra, illetve úgy tűnik a szakmai gyakorlatra fogok áldozni), másrészt így teljesen esélytelen, hogy az utolsó félévben bármiféle ösztöndíjat kapjak. Kicsit first world problem, de na :D

Másról talán nem akartam írni. Mostantól azért valószínűleg gyakrabban írok majd, de inkább nem ígérek semmit :D 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése