2015. május 29., péntek

Kontrasztív országismeret


Óra címe: Kontrasztív országismeret
Kód: BMA-FTOD-214
Típus: Gyakorlat
Oktató: Paul Morgan

Na, erről az óráról kihívás lesz beszámolót írni :D Számomra az elsődleges "eredménye" az volt, hogy még inkább megszilárdult abbéli meggyőződésem, hogy nem tudok semmit semmiről :D Mert minden órán volt szó mindenről, és nekem minden új volt. Majdnem. ... Ugye, milyen jól körülírtam az óra lényegét? Pompás.

Kezdjük az elején, hátha valami értelmeset is sikerül kipréselnem magamból és a billentyűzetemből. Ez volt a csütörtök "esti" óránk (oké, ez enyhe túlzás, főleg, hogy korábban kezdtünk és végeztünk, mint ahogy az az órarendben szerepelt). Minden angol B nyelves hivatalos volt az órára, tehát a franciások is, akikkel eddig egyébként maximum előadásokon találkoztunk, azaz leginkább csak láttuk egymás arcát. Gyakorlatról van szó (nem is tudom, Paul tudna-e nem interaktív előadást tartani, valahogy nem illene hozzá :D), tehát többé-kevésbé aktív volt a társaság. Vagyis kellett volna lennie a társaságnak. Valami ilyesmi.

A legtöbb órára jutott egy, néha két kiselőadás. Előre összegyűjtött témák közül lehetett válogatni (pl. angol oktatási rendszer, sport, bevándorlás, nyelvjárások stb.), és három fős kis csoportokat alkotva kellett összerakni az előadásokat. A beszédre hajlamosabb, azaz általában tolmács-érdeklődésű emberek mellé került két-két researcher minden kis csoportba. Hogy ez a gyakorlatban mennyire működött munkamegosztás szintjén, arról mindenkit egyesével kéne megkérdezni. Én a királyi családról szóló előadás egyik researcherje voltam, bár sajna(?) a produkcióra végül a körülmények összjátéka miatt nem került sor.

Persze az előadások nem tették ki az óra egészét, így a fennmaradó időben különféle interaktív feladatokkal bombázott minket Paul. Ez volt az óráknak az a része, amikor próbáltam minél mélyebbre süllyedni a pad alá/mögé, hogy kicsit kevésbé legyen egyértelmű, mennyire fogalmatlan vagyok úgy körülbelül mindenről :D Volt szó politikáról, sportról, aktuális hírekről és történelemről is. Sokat tanultam, az biztos, bár valószínűleg rendszerezni kéne az órákon készített jegyzeteimet ahhoz, hogy tényleg hasznosítható és rendszerezett "tudásnak" lehessen nevezni, amit összekapartam :D

Hogy az értékelés mi alapján történt, azt csak a jóisten tudja, na meg Paul :D Gyanítom, hogy a részvétel sokat nyomott a latban, mert valljuk be, nem igazán volt mindenki szorgalmas a bejárást illetően. Számonkérésre vagy hasonlóra nem került sor, így ez nem játszott szerepet. Valószínű a félév során elhangzó "I don't know"-k száma sem befolyásolta negatív irányba a mérleget, mert akkor nem kaptam volna ötöst :D Szóval ez egy balladai homályba burkolózó részlete az órának, de megmondom őszintén, eszemben sincs hánytorgatni a dolgot :D

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése