Na, ezennel kidugtam a nózimat a házi feladatok és egyéb kötelezettségek végeláthatatlan halmából, és írok egy bejegyzést :D Amilyen kevés óránk van, annyira sok házink, úgyhogy nem unatkozunk. (A szakmai gyakorlattal karöltve meg végképp nem. Arról is írok majd! Meg a tanfolyamról! Egyszer :D)
Tavasszal kell leadni majd ugyan a diplomamunkát, de már most beindult a gépezet. A legelső lépés a témavezető kiválasztása, esetleg a témáé, amivel kapcsolatban szöveget keresünk. (Van ugyanis olyan, aki a témavezetőnek való felkéréskor rákérdez a tervekre, bár ilyenkor a legtöbben még nem várnak konkrét szövegjavaslatot.) Mi angolosok jó sokan vagyunk, így egy-egy tanárra kellemes mennyiségű szakdolgozó jut. Minden tanár más, de én úgy látom, a többség alapvetően nem csinál gondot abból, hogy akár teljesen ismeretlen diákok témavezetését is elvállalják.
Az én témavezetőm Sellei Iván, ahogy erre már az első évben fény derült. Ő például viszonylag kevés diákot vállal, ez valószínűleg abból (is) fakad, hogy megbízott előadóként dolgozik a tanszéken, nem pedig főállású oktatóként, mint például Eszenyi tanárnő vagy Boronkay tanárnő. A hivatalos határidőkhöz képest mindent egy kicsit korábban kell megcsinálni és leadni neki, aminek én különösen örülök, mert hajlamos vagyok mindent az utolsó utáni pillanatra hagyni... Így biztosan nem fogok kicsúszni az időből.
Ha a témavezetőnkkel lezsíroztunk mindent, akkor a következő lépés a diplomamunka címbejelentő kitöltése és leadása. Idén a leadás határideje október 16., ezért érdemes (volt) úgy ütemezni az aláírások beszerzését, hogy ebbe még beleférjünk. Nemcsak a témavezetőnktől kell ugyanis írásos hozzájárulást kérnünk, hanem a tanszékvezetőtől is – a mi esetünkben tehát Horváth Ildikó tanárnőtől. Be lehet vonulni hozzá autogramot (és pecsétet) kérni egyesével is, de talán mindenkinek kényelmesebb, ha a csoportfelelős egy csinos paksamétában, egyben adja le a papírokat, amiket aztán egyben vissza is kap, kitöltve.
A címbejelentőre még nem kell a pontos címet ráírni, csak egy általánosat, ami pedig mindenkinek ugyanaz: Szakszöveg fordítása idegen nyelvről magyarra. (Illetve ennek permutációi, láttam én már a Szakfordítás angolról magyarra verziótól kezdve gyakorlatilag mindent. Nem hinném, hogy ez létfontosságú lenne. Főleg, mivel bizonyos körbeküldött dokumentumokon így, másokon meg amúgy szerepel.) Tehát ekkor még a többség nem is tudja, milyen szöveget fog fordítani, talán még a témát sem – bár ekkor azért már érdemes elgondolkodni rajta.
A végleges címet (tehát a kiválasztott szövegünk magyarra fordított címét) majd március elején kell megadni, és papíron az első 10 000 leütésnyi fordított szöveget is körülbelül ilyenkor kell elküldeni a témavezetőknek. Ezt követi nem sokkal az első személyes konzultáció (március harmadik hete), majd a második (április első hete). Persze mindez valójában a témavezetőkön múlik, és ők határozzák meg az időpontokat. Magát a diplomamunkát a TO-n majd áprilisban kell leadni. Minderről majd külön-külön beszámolok :)
Mi jelenleg egyébként ott tartunk, hogy csütörtökön leadtam a címbejelentőinket a titkárságon, és remélhetőleg a kedd reggeli órám előtt/után már fel is tudom majd venni őket kitöltve. Aztán már csak a TO-n kell leadni, és onnantól pár hónapig "nyugi van" – már ami az ügyintézést illeti.
A "keep calm" és a "write your thesis" olyan mint a a tűz és a víz :')
VálaszTörlésDe hajrá-hajrá, és tessék szépen updatelni serényen! :D
Henri
Hehe :D Köszönöm, igyekszem! ^^
VálaszTörlés