2015. június 27., szombat

Szakmai gyakorlat – első határidő


A szakon kötelező szakmai gyakorlatot teljesíteni, ez a tantervben is szerepel. Negyedik féléves tantárgyként, négy kredit értékben. (Ha jól értelmezem a tárgylistát :D) Ahogy arról már írtam korábban, a gyakornokoskodás záróakkordjaként előadást fogunk tartani a tapasztalatainkról, de ez egyelőre még odébb van. Az első határidő ugyanis még csak három dokumentumot kér számon rajtunk: egy Europass CV-t, egy motivációs levelet és a fogadó intézmény által aláírt megállapodást. Mindezt tegnapig, azaz június 26-ig kellett eljuttatni a felelős tanároknak – angolosok esetében Boronkay Zsuzsa tanárnőnek.

Igazából ezen kívül mást nem akartam közkinccsé tenni, de ha már billentyűzetet ragadtam, akkor kicsit eldünnyögnék a részleteken :D Tehát az első leadandó elem az Europass CV. Ahogy azt gondolom mindenki tudja, ilyet legkönnyebben az Europass saját online önéletrajz-szerkesztőjével tudunk készíteni, ezen a linken. A rendszer maga eléggé foolproof, úgyhogy ennél többet nem is írnék a dologról :D

A motivációs levélnél nem szerepelt kikötésként az Europass-formátum, de ugyanezen az oldalon elkészíthetjük ezt is. (Én például így tettem.) Mindkét dokumentumot le tudjuk tölteni PDF-formátumban, hogy aztán kötelességtudóan és időben(!) továbbítsuk azokat a megfelelő e-mail címre.

A harmadik elem, a megállapodás már kissé körülményesebb lehet. Alapvetően ez egy két oldalas papírka, amelynek aláírásával az adott intézmény kimondja, hogy gyakornokként fogadja az adott diákot. Ki kell tölteni adatokkal (fogadó intézmény neve, címe, a kapcsolattartó adatai stb; hallgató adatai), majd lepecsételtetni. Mivel ezeket a dokumentumokat e-mailben kell elküldeni, ezért a kitöltött adatlap bescannelt változatát kell mellékelni az üzenethez. Ja, és magát a papírt egy időben a folyosóra kitett (a faliújságra tűzött) irattartóból lehetett szabadon elvenni, majd miután elfogyott, az irodában lehetett kérni.

Felmerülhet – ahogy fel is merült – a kérdés, hogy mi van abban az esetben, ha valaki nem talál fogadó intézményt a határidő lejártáig. Boronkay tanárnő megnyugtatta a társaságot, hogy ez esetben elég az első két említett dokumentumot mellékelni. Bár a motivációs levél maga is jó esetben intézmény-, azaz címzett-függő, arra kért mindenkit a tanárnő, hogy ennek ellenére mellékeljünk egy általános motivációs levelet, és ezt küldjük el neki. Amint sikerül megegyeznünk egy intézménnyel, utólag el tudjuk küldeni neki az aláírt megállapodást és a véglegesített motivációs levelet is.

Félig én is éltem a fenti engedménnyel, ugyanis bár minden jel arra mutat, hogy megtaláltam a leendő fogadó intézményemet, a kommunikáció némileg döcögős, így még nem sikerült megegyeznünk abban, mikor is tudnám elvégezni a gyakorlatot. (Aminek egyébként minimum 60 órának kell lennie.) Így én bár a motivációs levelemet el tudtam küldeni végleges formájában, hiszen a címzettet már ismerem, a megállapodást még nem tudtuk kitölteni és aláírni, így ezt majd egy későbbi időpontban juttatom el Boronkay tanárnőnek.

A következő határidő már a beszámolóé lesz, ez előre láthatóan február 26-ára esik majd. A részletekről akkor beszámolok :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése