2014. július 8., kedd

A felvételi lépései; időpontok


Ez egy amolyan iránymutatás-az-utókornak jellegű bejegyzés lesz: leírom, mik voltak a határidők, mikor érkeztek behívók, mikor voltak a felvételik, ilyesmi. Feltűnt ugyanis, hogy sokan kezüket tördelve várták az újabb és újabb információkat (mikor jön meg? mikor derül ki? mikor lesz?), és ezzel sok sorstársukat is kibillentették amúgy sem megingathatatlan nyugalmi állapotukból. (Például engem. Mert én nem izgultam semmin, amíg meg nem láttam, hogy mások ezt teszik.)

Az első határidő természetesen a felvételi jelentkezésé volt – elektronikusan, papír alapon, kinek hogy tetszett. Ez volt pontosan 2014. február 15., egy szombati nap. Ez azt jelenti, hogy eddig kellett kitölteni a felvi.hu-n az adatlapot és megjelölni a szakokat, vagy papír alapú jelentkezés esetén postára adni a kitöltött jelentkezési lapot.

A következő állomás a hitelesítésé volt, 2014. február 23-a vasárnap volt erre a határidő. Ez a felvételihez tartozó kis plusz folyamat, amelyet szintén elektronikusan vagy papíron is el lehetett követni. Az internet segítségével azok hitelesíthették az adataikat, akik rendelkeznek Ügyfélkapuval, míg a "hagyományos" módszer egy újabb papír, a hitelesítő lap postára adását jelentette.

Az ELTE fordító- és tolmácsképzésére mindezen kívül be kellett adni, vagy postán el kellett küldeni egy ún. adatközlő lapot is. Ezen kellett megjelölni a kiválasztott nyelvpárt (esetemben pl. angol–német). Ennek a beküldési határideje 2014. február 28. volt.

Néhány eseménytelen hónapot követően május elején adták fel az írásbelire behívó levelet, az enyémet konkrétan 2014. május 6-án, ami végül 12-én érkezett meg hozzám. (Hadd ne fűzzek hozzá semmit a sebességhez :D)

A felvételi írásbeli részére 2014. május 29-én, csütörtökön került sor.

A szóbelire behívó levelet 2014. június 3-án, kedden adták fel, két nappal később pedig már meg is kaptam. (Ezúttal gyorsabban célba ért a boríték, szerencsére!)

Az írásbelin elért pontszámokra 2014. június 16-án derült fény. Ekkorra már mindenki tudta, továbbjutott-e szóbelire avagy sem, de valljuk be, nem mindegy, 11 ponttal csúszunk-e át, vagy maximum pontszámmal a zsebünkben mehetünk lyukat beszélni a vizsgáztatók hasába. A pontszámokat egy Excel fájl formájában töltötték fel az ELTE BTK honlapjára.

A szóbeli felvételi – nekem – 2014. június 24-én, kedden zajlott, az eredményeket pedig még aznap késő délután kitették a tanszék egyik ajtajára. (Természetesen nem mindenki egy nap leforgása alatt lett lezavarva, de én most a saját egyéni esetemről tudok beszámolni :D)

Az elért pontszámok (a beígért július közepének megfelelően) 2014. július 16-án kerültek fel a felvire, de érdemes türelemmel lenni, mert nem biztos, hogy minden pluszpontot rögtön az elején jóváírnak. (Az én teljesen feleslegesnek bizonyult szívroham-sorozatomról itt, itt és itt olvashattok.)

A ponthatárok elvileg 2014. július 24-én derülnek ki, addig is csak várni kell és reménykedni! :D

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése