2015. január 13., kedd

Bevezetés a tolmácsolásba vizsga


Még mielőtt elfelejtem, írok róla :D A D épület nagyelőadójában voltunk, igazán szellősen el is fértünk. A vizsgán nem a tanárnő volt jelen, hanem ha jól tudom, az egyik doktorandusz :) (Legalábbis a könyvtárban is találkoztam már vele, és ha jól tudom, ez a doktoranduszok "felségterülete" :D) Mindössze egy papírt kaptunk, rajta négy darab kérdéssel, tehát körülbelül fél-fél oldalnyi hely jutott minden kérdésnek. Amikor az egyik szaktársam rákérdezett, mennyit is kell írni, azt a választ kaptuk, hogy az is a vizsga része, hogy mennyit ír az ember :D Na erre varrjunk gombot!

A kérdések az előre megbeszéltek közül kerültek ki (a tolmácsolás fajtái, a tolmács emlékezete, két szabadon választott tolmácsolási modell kritikus elemzése, választott cikk bemutatása), tehát semmi meglepetés nem ért minket :) Akinek szüksége volt rá, kérhetett plusz papírt. Én speciel pont annyit írtam, ami ráfért a feladatlapra, bár ebbe érdemes belekalkulálni, hogy elég kicsike betűkkel és szűk sorközökkel írok :D Összesen egy órán át dolgozhattunk, ami nekem személy szerint pont elég volt, de ki is használtam az utolsó percét is.

Mivel még friss-ropogós elsőévesek vagyunk, nem igazán tudjuk, melyik tanártól milyen osztályozásra számítsunk, így az izgalom-faktor mindig megvan :D Az érdemjegyekről úgyis írok majd vizsgaidőszak végén :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése