2015. január 4., vasárnap

Hallássérültek idegennyelv-tanulása vizsga


Hopp, ezzel adós maradtam! Mert ugye a nyelvhelyesség vizsgával egy napon volt ez is :) Vágjunk is bele: három oldalnyi kérdés volt. Voltak rövidebb választ igénylők (azt hiszem két pontosak), és hosszabbakat igénylők (azt hiszem öt pontosak – na ezért kellett volna megírni aktuálisan ezt a bejegyzést, hogy likvidálhassam a bizonytalan töltelékszavakat :D). Én úgy gondolom, teljesen korrekt volt a vizsga. Egyetlen kérdés sem okozott igazán komoly fejtörést, semmi sem ért váratlanul. Persze az előfordult, hogy kissé bő lére kellett eresztenem a mondanivalómat, hogy meglegyen a 4–5 sornyi válasz, de gyakoribb volt, hogy sűrítenem kellett, pont ellenkező okokból. :)

Számomra teljesen új ez a rendszer, hogy nincs index-cipelés és személyes jegybeírás, úgyhogy még szokom a dolgot. Ilyenkor általában a kijavított vizsgát is meg lehetett nézni annak idején, ami egyébként a hasonló blogbejegyzések megírásában is segített. (Tudtam, mennyi pontot veszítettem, pontosan miért, "gyenge" volt-e az adott érdemjegy vagy sem stb.) Most viszont csak annyit tapasztaltam, hogy egyszer csak megjelent Neptunban a jegy! Volt is nagy öröm :D (Ötöst kaptam, mármint azért. De nyilván ezt zárójelbe teszem, hogy ne tűnjön dicsekvésnek, de hát megígértem, hogy minden jegyről tudósítok!)

A tanárnő nagyon szorgosan javított, mert már 16-án (tehát a vizsga másnapján) bekerült a jegy – éjnek évadján mellesleg, valamikor éjfél körül :D Mit írhatnék még... mondjuk egy-két kérdést, ami hirtelen eszembe jut. Ilyenek voltak, hogy mi a siketek anyanyelve (na ezt mondjuk másfél oldalban is le tudtam volna írni), milyen státuszba került a jelnyelv a milánói konferenciát követően, írjon egy sikeres siket nyelvtanulóról, és hogy mi vezetett a sikeréhez stb. Szóval semmi olyan, ami a könyvben/előadásokon ne szerepelt volna :)

A pozitív élményeknek hála tervezem, hogy Kontra tanárnő másik óráját is felveszem, ami idegennyelv-tanulás és diszlexia névre hallgat. Még nincsenek órarendi infók az óráról, így nem tudom, a gyakorlatban is sikerül-e megvalósítani a tárgyfelvételt, de reménykedem :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése