2014. szeptember 13., szombat

Ideiglenes diákigazolvány


Amíg türelmesen várom a diákigazolvány formájában megtestesülő messiást, addig is valamivel tömegközlekednem kell. (Áh, persze, hogy a böngészőm nem díjazza az olyan nyelvújítási húzásaimat, mint a "tömegközlekedni".) Ezt pedig úgy a legolcsóbb megtenni, ha kérünk egy igazolást, miszerint mi igenis egyetemi hallgatók vagyunk, és jogosultak a diákkedvezményre, csak nincs erről plasztik anyagú bizonyítékunk.

Hangsúlyozom, ehhez NEM elég egy mezei jogviszony-igazolás. (Az túlságosan egyszerű, és közel sem elég bürokratikus megoldás volna.) A papírt, amire nekünk szükségünk van, becézve igazolásnak, anyakönyvezett nevén az oktatási igazolványokról szóló, 362/2011. (XII. 30.) számú kormányrendelet szerinti ideiglenes diákigazolványnak minősülő igazolásnak hívják. Ugye milyen szép?

Ahhoz, hogy hozzájuthassunk ehhez a dokumentumhoz, a Quaesturára kell ellátogatnunk. Legyetek okosabbak, mint én, és mielőtt nyakatokba vennétek a várost a locsogó zápor közepette, ellenőrizzétek a nyitva tartást. (Én természetesen az ajtóról pattantam vissza egy csendes-esős szerda délelőtt.) Itt a diákigazolvány-ügyintézés lesz a cél, az ügyintézőtől pedig nemes egyszerűséggel ideiglenes diákot kell kérni.

Persze nem adnak boldog-boldogtalannak ilyesmit, csak annak, aki már elindította a diákigazolvány igénylését (ld. előző bejegyzés), befizette annak az árát, sőt mindezt már fel is dolgozták. (Vagyis ennél több esetben is jogosultak lehetünk rá, de ezt már olvassátok el a GyIK erre vonatkozó részében.) Én akkor mertem elszánni magam a döntő lépésre, amikor a Neptunban már a FIR státusz rubrikában megjelent egy barátságos zöld pipa, illetve a Hitelesítve felirat. (Ez, ha jól rémlik, körülbelül 3 napig tartott az igénylés leadása után.) Úgy tűnik jól tettem, hiszen ezt követően minden probléma nélkül megkaptam az igazolást. A régi, elavult adatokat tartalmazó diákigazolványomat vissza kellett szolgáltatnom. (Ezt egy kicsit sajnáltam, bár nem tudom pontosan, mit kezdtem volna egy érvénytelen diákkal.)

Mivel egy teljesen hétköznapi, A4-es méretű papírlapról van szó, kisebb-nagyobb kihívásokat okozhat ezt együtt manőverezni a bérlettel, de még mindig sokkal jobb ez így, mintha nem is lenne lehetőség ilyen átmeneti igazolást szerezni. (Jó ideig a közel tízezer forintos felnőtt bérletekre költöttem a kenyerem javát, és higgyétek el, nem jó móka.) Ja, még valami! A bérletre az oktatási azonosítót kell ráírni, ami az igazoláson is szerepel. Sőt mi több, a hiper-szuper új BKK-s automatákban külön tudjátok kiválasztani a felsőoktatási bérletnél, hogy nem diákigazolvánnyal, hanem ezzel az igazolással szeretnétek együtt használni.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése